Otázky ke zkoušce

Z HPM wiki
Přejít na: navigace, hledání

Pokud je nějaká otázka související s tímto předmětem, na kterou byste rádi odpovídali u zkoušky, napište ji sem.

Otázky

1. K čemu slouží vertex a pixel shader ?

2. Jaký je rozdíl mezi sběrnicí a rozhraním?

3. Nevýhoda PCI sběrnice při zapojení více karet.

4. Jaký je hlavní rozdíl mezi PCI a PCI-e ?

5. Princip vytvoření barevného pixelu ze tři subpixelů R, G, B (teorie skládání barev, barevný metamerismus, ukládání a čtení dat subpixelů z paměti ).

6. Popis jednobitového (aproximačního) D/A převodníku.

7. Clustery: popis MPI a SGE.

8. Požadavky na HW a OS při tvorbě počítačového clusteru (požadavek na OS, požadavek na HDD, požadavek na RAMky...)

9. Popis DSP (výhody proti jiným mikroprocesorům, využití, výskyt).

10. Popis funkcí a specifických bloků DSP (Konvolunce, kruhový buffer, saturační aritmetika, FFT podpora, multiply accumulate).

11. Zesilovače Třída A (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)

12. Zesilovače Třída B (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)

13. Zesilovače Třída AB (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)

14. Zesilovače Třída C (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita) - nebude jako samostatná otázka

15. Zesilovače Třída D (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)

16. Popis zesilovačů tříd G a H.

17. Sběrnice - popis a základní parametry (PCI, PCI-e, PATA, ATAPI, SATA, SCSI, USB)

18. Rozhraní - popis a základní parametry (VGA, DVI, HDMI, Display Port)

19. Výhody a nevýhody sériového a paralelního přístupu ve sběrnicích (rušení a HandShaking)

20. GPU - popis základní architektury (řízení elementárních jader GPU, možnost zpracování jiných, než video dat).

21. K čemu slouží Command processor v GPU.

22. Ztrátové a bezeztrátové komprese (typy, principy kódování...)

23. Zvukové karty, frekvenční syntéza, wave table syntéza, A/D převodníky

24. Zvukové karty, analogové vstupy a výstupy, S/PDIF, AES3, MIDI

25. Zvukové karty - rychlost vzorkování převodníků, počet bitů zpracovávaných dat

26. Rozdíl mezi CCD a CMOS

27. Nosiče a úložiště dat

28. Decimace, interpolace, antialiasingové a interpolační filtry.

29. Bluetooth.

30. Kodeky, kódování zvuku a obrazu.

31. Srovnání možností FPGA a signálových procesorů, audioprocesory, grafické akcelerátory.

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Navigace
Nástroje