Otázky ke zkoušce

Z HPM wiki
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
 
(Není zobrazeno 23 mezilehlých verzí od 13 uživatelů.)
Řádka 11: Řádka 11:
 
4.  Jaký je hlavní rozdíl mezi PCI a PCI-e ?
 
4.  Jaký je hlavní rozdíl mezi PCI a PCI-e ?
  
 +
5.  Princip vytvoření barevného pixelu ze tři subpixelů R, G, B (teorie skládání barev, barevný metamerismus, ukládání a čtení dat subpixelů z paměti ).
  
<b>Zitko J.</b>--> pozn. Témata na otázky, jsem čerpal ze sešitu. Pokud se někomu dané otázky nelíbí, tak ať je upraví.
+
6. Popis jednobitového (aproximačního) D/A převodníku.
Zastávám názoru, aby tyto otázky byly tématicky z látky, která byla probrána na přednáškách a cvičeních. Otázky z vlastních
+
témat semestrálních prací bych sem nevkládal!
+
  
 +
7.  Clustery: popis '''[[Uživatel:Lindntom|MPI]]''' a SGE.
  
 +
8.  Požadavky na HW a OS při tvorbě počítačového clusteru (požadavek na OS, požadavek na HDD, požadavek na RAMky...)
  
5Princip vytvoření barevného pixelu ze tři subpixelů R,G,B (teorie skládání barev, barevný metamerismus, ukládání a čtení dat subpixelů z paměti ).
+
9Popis DSP (výhody proti jiným mikroprocesorům, využití, výskyt).  
  
6. Popis jednobitového(aproximačního) D/A převodníku.
+
10. Popis funkcí a specifických bloků DSP (Konvolunce, kruhový buffer, saturační aritmetika, FFT podpora, multiply accumulate).
  
7.  Clustery: popis MPI a SGE.
+
11. '''[[Výkonové_zesilovače|Zesilovače]]''' Třída A (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)
  
8.  Požadavky na HW a OS při tvorbě počítačového clusteru.
+
12. Zesilovače Třída B (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)
  
9. Popis DSP(výhody proti jiným mikroprocesorům, využití, výskyt).
+
13. Zesilovače Třída AB (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)
  
10. Popis funkcí a specifických bloků DSP (Konvolunce,kruhový buffer, saturační aritmetika, FFT podpora, multiply accumulate).
+
14. Zesilovače Třída C (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita) - nebude jako samostatná otázka
  
11. Zesilovače Třída A (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)
+
15. Zesilovače Třída D (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)
  
12. Zesilovače Třída B (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)
+
16. Popis zesilovačů tříd G a H.
  
13. Zesilovače Třída AB (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)
+
17. Sběrnice - popis a základní parametry (PCI, PCI-e, PATA, ATAPI, SATA, SCSI, USB)
  
14. Zesilovače Třída C (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)
+
18. Rozhraní - popis a základní parametry (VGA, DVI, HDMI, Display Port)
  
15. Zesilovače Třída D (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)
+
19. Výhody a nevýhody sériového a paralelního přístupu ve sběrnicích (rušení a HandShaking)
 +
 
 +
20. GPU - popis základní architektury (řízení elementárních jader GPU, možnost zpracování jiných, než video dat).
  
16. Popis zesilovačů z tříd F a G. (Štěpánová - Nemá to být G a H ? Aspoň já to tak mám v sešitu.), já si tak ymyslím, že to mají být G a H, Maštera
+
21. K čemu slouží Command processor v GPU.
  
17. Sběrnice - popis a základní parametry (PCI,PCI-e,PATA,ATAPI,SATA,SCSI)
+
22. Ztrátové a bezeztrátové komprese (typy, principy kódování...)
  
18. Rozhraní - popis a základní parametry(USB, VGA, DVI, HDMI, display port)
+
23. Zvukové karty, frekvenční syntéza, wave table syntéza, A/D převodníky
  
19. Výhody a nevýhody Sériového a Paralelního přístupu ve sběrnicích(rušení a HandShaking)
+
24. Zvukové karty, analogové vstupy a výstupy, S/PDIF, AES3, MIDI
  
20. GPU - popis základní architektury(řízení elementárních jader GPU, možnost zpracování jiných, než video dat).
+
25. Zvukové karty - rychlost vzorkování převodníků, počet bitů zpracovávaných dat
  
21. K čemu slouží Comand processor v GPU.
+
26. Rozdíl mezi CCD a CMOS
  
 +
27. Nosiče a úložiště dat
  
'''poznamka k otázce č.6''' nemel by to byt spise A/D prevodnik?;-)
+
28. Decimace, interpolace, antialiasingové a interpolační filtry.
  
probíral se D/A převodník se struktůrou R-2R a od něj odvozenej jednobitovej aproximační... tak jsem napsal do otázek D/A
+
29. Bluetooth.
  
 +
30. Kodeky, kódování zvuku a obrazu.
  
Mám pocit, že máš moc volnýho času a chceš ho obětovat učení. Některý otázky mi přídou uplně mimo mísu (8,10,21). A jelikož si všechny ty otázky vymyslel, tak sem dej i odkazy z čeho se maj učit. Odpoveď ze sešitu '''neni''' odpověď.- Friťák
+
31. Srovnání možností FPGA a signálových procesorů, audioprocesory, grafické akcelerátory.

Aktuální verze z 14. 12. 2017, 09:27

Pokud je nějaká otázka související s tímto předmětem, na kterou byste rádi odpovídali u zkoušky, napište ji sem.

Otázky

1. K čemu slouží vertex a pixel shader ?

2. Jaký je rozdíl mezi sběrnicí a rozhraním?

3. Nevýhoda PCI sběrnice při zapojení více karet.

4. Jaký je hlavní rozdíl mezi PCI a PCI-e ?

5. Princip vytvoření barevného pixelu ze tři subpixelů R, G, B (teorie skládání barev, barevný metamerismus, ukládání a čtení dat subpixelů z paměti ).

6. Popis jednobitového (aproximačního) D/A převodníku.

7. Clustery: popis MPI a SGE.

8. Požadavky na HW a OS při tvorbě počítačového clusteru (požadavek na OS, požadavek na HDD, požadavek na RAMky...)

9. Popis DSP (výhody proti jiným mikroprocesorům, využití, výskyt).

10. Popis funkcí a specifických bloků DSP (Konvolunce, kruhový buffer, saturační aritmetika, FFT podpora, multiply accumulate).

11. Zesilovače Třída A (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)

12. Zesilovače Třída B (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)

13. Zesilovače Třída AB (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)

14. Zesilovače Třída C (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita) - nebude jako samostatná otázka

15. Zesilovače Třída D (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)

16. Popis zesilovačů tříd G a H.

17. Sběrnice - popis a základní parametry (PCI, PCI-e, PATA, ATAPI, SATA, SCSI, USB)

18. Rozhraní - popis a základní parametry (VGA, DVI, HDMI, Display Port)

19. Výhody a nevýhody sériového a paralelního přístupu ve sběrnicích (rušení a HandShaking)

20. GPU - popis základní architektury (řízení elementárních jader GPU, možnost zpracování jiných, než video dat).

21. K čemu slouží Command processor v GPU.

22. Ztrátové a bezeztrátové komprese (typy, principy kódování...)

23. Zvukové karty, frekvenční syntéza, wave table syntéza, A/D převodníky

24. Zvukové karty, analogové vstupy a výstupy, S/PDIF, AES3, MIDI

25. Zvukové karty - rychlost vzorkování převodníků, počet bitů zpracovávaných dat

26. Rozdíl mezi CCD a CMOS

27. Nosiče a úložiště dat

28. Decimace, interpolace, antialiasingové a interpolační filtry.

29. Bluetooth.

30. Kodeky, kódování zvuku a obrazu.

31. Srovnání možností FPGA a signálových procesorů, audioprocesory, grafické akcelerátory.

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Navigace
Nástroje