Otázky ke zkoušce

Z HPM wiki
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
 
(Není zobrazeno 16 mezilehlých verzí od 10 uživatelů.)
Řádka 11: Řádka 11:
 
4.  Jaký je hlavní rozdíl mezi PCI a PCI-e ?
 
4.  Jaký je hlavní rozdíl mezi PCI a PCI-e ?
  
5.  Princip vytvoření barevného pixelu ze tři subpixelů R,G,B (teorie skládání barev, barevný metamerismus, ukládání a čtení dat subpixelů z paměti ).
+
5.  Princip vytvoření barevného pixelu ze tři subpixelů R, G, B (teorie skládání barev, barevný metamerismus, ukládání a čtení dat subpixelů z paměti ).
  
6.  Popis jednobitového(aproximačního) D/A převodníku.
+
6.  Popis jednobitového (aproximačního) D/A převodníku.
  
7.  Clustery: popis MPI a SGE.
+
7.  Clustery: popis '''[[Uživatel:Lindntom|MPI]]''' a SGE.
  
8.  Požadavky na HW a OS při tvorbě počítačového clusteru. (požadavek na OS, požadavek na HDD, požadavek na ramky... atd)
+
8.  Požadavky na HW a OS při tvorbě počítačového clusteru (požadavek na OS, požadavek na HDD, požadavek na RAMky...)
  
9.  Popis DSP(výhody proti jiným mikroprocesorům, využití, výskyt).  
+
9.  Popis DSP (výhody proti jiným mikroprocesorům, využití, výskyt).  
  
10. Popis funkcí a specifických bloků DSP (Konvolunce,kruhový buffer, saturační aritmetika, FFT podpora, multiply accumulate).
+
10. Popis funkcí a specifických bloků DSP (Konvolunce, kruhový buffer, saturační aritmetika, FFT podpora, multiply accumulate).
  
11. Zesilovače Třída A (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)
+
11. '''[[Výkonové_zesilovače|Zesilovače]]''' Třída A (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)
  
 
12. Zesilovače Třída B (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)
 
12. Zesilovače Třída B (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)
Řádka 29: Řádka 29:
 
13. Zesilovače Třída AB (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)
 
13. Zesilovače Třída AB (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)
  
14. Zesilovače Třída C (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)
+
14. Zesilovače Třída C (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita) - nebude jako samostatná otázka
  
 
15. Zesilovače Třída D (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)
 
15. Zesilovače Třída D (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)
  
16. Popis zesilovačů z tříd G a H.
+
16. Popis zesilovačů tříd G a H.
  
17. Sběrnice - popis a základní parametry (PCI,PCI-e,PATA,ATAPI,SATA,SCSI)
+
17. Sběrnice - popis a základní parametry (PCI, PCI-e, PATA, ATAPI, SATA, SCSI, USB)
  
18. Rozhraní - popis a základní parametry(USB, VGA, DVI, HDMI, display port)
+
18. Rozhraní - popis a základní parametry (VGA, DVI, HDMI, Display Port)
  
19. Výhody a nevýhody Sériového a Paralelního přístupu ve sběrnicích(rušení a HandShaking)  
+
19. Výhody a nevýhody sériového a paralelního přístupu ve sběrnicích (rušení a HandShaking)  
  
20. GPU - popis základní architektury(řízení elementárních jader GPU, možnost zpracování jiných, než video dat).
+
20. GPU - popis základní architektury (řízení elementárních jader GPU, možnost zpracování jiných, než video dat).
  
21. K čemu slouží Comand processor v GPU.
+
21. K čemu slouží Command processor v GPU.
  
 +
22. Ztrátové a bezeztrátové komprese (typy, principy kódování...)
  
==Diskuze==
+
23. Zvukové karty, frekvenční syntéza, wave table syntéza, A/D převodníky
  
<b>Zitko J.</b>--> pozn. Témata na otázky, jsem čerpal ze sešitu. Pokud se někomu dané otázky nelíbí, tak ať je upraví.
+
24. Zvukové karty, analogové vstupy a výstupy, S/PDIF, AES3, MIDI
Zastávám názoru, aby tyto otázky byly tématicky z látky, která byla probrána na přednáškách a cvičeních. Otázky z vlastních
+
témat semestrálních prací bych sem nevkládal!
+
  
<b>DOTAZY:</b>
+
25. Zvukové karty - rychlost vzorkování převodníků, počet bitů zpracovávaných dat
  
- Mám pocit, že máš moc volnýho času a chceš ho obětovat učení. Některý otázky mi přídou uplně mimo mísu (8,10,21). A jelikož si všechny ty otázky vymyslel, tak sem dej i    odkazy z čeho se maj učit. Odpoveď ze sešitu '''neni''' odpověď.- Friťák
+
26. Rozdíl mezi CCD a CMOS
  
- Řekl bych, že má Tomáš celkem pravdu. třeba taková otázka 10 a 21...jestli na to má někdo odpověď tak to sem hodtě, pač to sme snad ani nedělali:-)
+
27. Nosiče a úložiště dat
  
Zitko--> Všechny otázky jsou vytvořený z látky, která byla probrána na hodině. Cucat z prstu nic neumím, tzn. ani otázky na tento předmět bych z prstu nevytáhl. Místo toho, aby zde bylo napsáno "ok, dík že jsi ses něco napsal, těch 20 otázek když nemám, tak zkusím najít na googlu", tak tu citím trochu pokakánky:P  Ještě se vrátím ke své větě, že to každý z Vás mohl upravit a s danými otázkami se ani nehlo "otazník". Proč jsem ty otázky vůbec dělal? --> je snad lepší to tu mít dřív a možnost se na to připravit, než čekat než se tu nějaké objeví a pak zjistit, že to jsou otázky, které opravdu možná ani nezazněly v hodině!!!
+
28. Decimace, interpolace, antialiasingové a interpolační filtry.
  
 +
29. Bluetooth.
  
- S tím volným časem Pepana nevím, přijde mi, že to zpracoval dobře. Je tam vše ze sešitu co se bralo, až na menší doplňky, ale to se dá dohledat i na netu, případně se zeptat. Takže bych se proti němu neohrazoval. Nevím co byste si představovali jiného. Kdo si to nechá na poslední chvíli, pak jeho problém. - vozy
+
30. Kodeky, kódování zvuku a obrazu.
  
- U otázky 10. myslí se tím obecný popis těch operací nebo způsob, jak jsou v DSP implementovány? - Lindner
+
31. Srovnání možností FPGA a signálových procesorů, audioprocesory, grafické akcelerátory.
 
+
 
+
<b>Vysvětlení:</b>
+
21.comand processor -> processor v GPU, který řídí provoz elementárních jader v GPU grafické karty.
+
10. konvolunce pomocí FIR filtru(viz taky sms),saturační aritmetika(při přetečení tam hodí max hodnotu),multiply accumulate(instrukce pro násobení a následný součet),
+
kruhový buffer(si snad dokážete představit), podpora FFT(rozložení dat do sloupců a konkrétní výběr dat, kdy při přetečení se carry odečítá obráceně, než je zvykem)
+
 
+
Pepo, díky za otázky! Myslím, že opravdu odpovídají tomu co jsme dělali. Jasně šlo by určitě vymyslet jednodušší, ale to by nemuselo projít u pánů profesorů. Taky určitě nemám vše v sešitě, občas jsem nestíhal, nebo nevěděl co přesně a jak si zapsat:) Ale otázek zatím není moc a nejsou zase tak složité. Pokud by takto zůstalo a šlo složit zkoušku s těmito otázkami + nějaká konverzace nad námi daným tématem, tak bych si teda ani malinko nestěžoval:) - Vencovský K.
+

Aktuální verze z 14. 12. 2017, 09:27

Pokud je nějaká otázka související s tímto předmětem, na kterou byste rádi odpovídali u zkoušky, napište ji sem.

Otázky

1. K čemu slouží vertex a pixel shader ?

2. Jaký je rozdíl mezi sběrnicí a rozhraním?

3. Nevýhoda PCI sběrnice při zapojení více karet.

4. Jaký je hlavní rozdíl mezi PCI a PCI-e ?

5. Princip vytvoření barevného pixelu ze tři subpixelů R, G, B (teorie skládání barev, barevný metamerismus, ukládání a čtení dat subpixelů z paměti ).

6. Popis jednobitového (aproximačního) D/A převodníku.

7. Clustery: popis MPI a SGE.

8. Požadavky na HW a OS při tvorbě počítačového clusteru (požadavek na OS, požadavek na HDD, požadavek na RAMky...)

9. Popis DSP (výhody proti jiným mikroprocesorům, využití, výskyt).

10. Popis funkcí a specifických bloků DSP (Konvolunce, kruhový buffer, saturační aritmetika, FFT podpora, multiply accumulate).

11. Zesilovače Třída A (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)

12. Zesilovače Třída B (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)

13. Zesilovače Třída AB (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)

14. Zesilovače Třída C (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita) - nebude jako samostatná otázka

15. Zesilovače Třída D (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)

16. Popis zesilovačů tříd G a H.

17. Sběrnice - popis a základní parametry (PCI, PCI-e, PATA, ATAPI, SATA, SCSI, USB)

18. Rozhraní - popis a základní parametry (VGA, DVI, HDMI, Display Port)

19. Výhody a nevýhody sériového a paralelního přístupu ve sběrnicích (rušení a HandShaking)

20. GPU - popis základní architektury (řízení elementárních jader GPU, možnost zpracování jiných, než video dat).

21. K čemu slouží Command processor v GPU.

22. Ztrátové a bezeztrátové komprese (typy, principy kódování...)

23. Zvukové karty, frekvenční syntéza, wave table syntéza, A/D převodníky

24. Zvukové karty, analogové vstupy a výstupy, S/PDIF, AES3, MIDI

25. Zvukové karty - rychlost vzorkování převodníků, počet bitů zpracovávaných dat

26. Rozdíl mezi CCD a CMOS

27. Nosiče a úložiště dat

28. Decimace, interpolace, antialiasingové a interpolační filtry.

29. Bluetooth.

30. Kodeky, kódování zvuku a obrazu.

31. Srovnání možností FPGA a signálových procesorů, audioprocesory, grafické akcelerátory.

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Navigace
Nástroje