Otázky ke zkoušce
(→Diskuze) |
|||
(Není zobrazeno 6 mezilehlých verzí od 5 uživatelů.) | |||
Řádka 11: | Řádka 11: | ||
4. Jaký je hlavní rozdíl mezi PCI a PCI-e ? | 4. Jaký je hlavní rozdíl mezi PCI a PCI-e ? | ||
− | 5. Princip vytvoření barevného pixelu ze tři subpixelů R,G,B (teorie skládání barev, barevný metamerismus, ukládání a čtení dat subpixelů z paměti ). | + | 5. Princip vytvoření barevného pixelu ze tři subpixelů R, G, B (teorie skládání barev, barevný metamerismus, ukládání a čtení dat subpixelů z paměti ). |
− | 6. Popis jednobitového(aproximačního) D/A převodníku. | + | 6. Popis jednobitového (aproximačního) D/A převodníku. |
7. Clustery: popis '''[[Uživatel:Lindntom|MPI]]''' a SGE. | 7. Clustery: popis '''[[Uživatel:Lindntom|MPI]]''' a SGE. | ||
− | 8. Požadavky na HW a OS při tvorbě počítačového clusteru | + | 8. Požadavky na HW a OS při tvorbě počítačového clusteru (požadavek na OS, požadavek na HDD, požadavek na RAMky...) |
− | 9. Popis DSP(výhody proti jiným mikroprocesorům, využití, výskyt). | + | 9. Popis DSP (výhody proti jiným mikroprocesorům, využití, výskyt). |
− | 10. Popis funkcí a specifických bloků DSP (Konvolunce,kruhový buffer, saturační aritmetika, FFT podpora, multiply accumulate). | + | 10. Popis funkcí a specifických bloků DSP (Konvolunce, kruhový buffer, saturační aritmetika, FFT podpora, multiply accumulate). |
11. '''[[Výkonové_zesilovače|Zesilovače]]''' Třída A (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita) | 11. '''[[Výkonové_zesilovače|Zesilovače]]''' Třída A (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita) | ||
Řádka 29: | Řádka 29: | ||
13. Zesilovače Třída AB (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita) | 13. Zesilovače Třída AB (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita) | ||
− | 14. Zesilovače Třída C (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita) | + | 14. Zesilovače Třída C (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita) - nebude jako samostatná otázka |
15. Zesilovače Třída D (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita) | 15. Zesilovače Třída D (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita) | ||
− | 16. Popis zesilovačů | + | 16. Popis zesilovačů tříd G a H. |
− | 17. Sběrnice - popis a základní parametry (PCI,PCI-e,PATA,ATAPI,SATA,SCSI) | + | 17. Sběrnice - popis a základní parametry (PCI, PCI-e, PATA, ATAPI, SATA, SCSI, USB) |
− | 18. Rozhraní - popis a základní parametry( | + | 18. Rozhraní - popis a základní parametry (VGA, DVI, HDMI, Display Port) |
− | 19. Výhody a nevýhody | + | 19. Výhody a nevýhody sériového a paralelního přístupu ve sběrnicích (rušení a HandShaking) |
− | 20. GPU - popis základní architektury(řízení elementárních jader GPU, možnost zpracování jiných, než video dat). | + | 20. GPU - popis základní architektury (řízení elementárních jader GPU, možnost zpracování jiných, než video dat). |
− | 21. K čemu slouží | + | 21. K čemu slouží Command processor v GPU. |
22. Ztrátové a bezeztrátové komprese (typy, principy kódování...) | 22. Ztrátové a bezeztrátové komprese (typy, principy kódování...) | ||
− | + | 23. Zvukové karty, frekvenční syntéza, wave table syntéza, A/D převodníky | |
− | + | 24. Zvukové karty, analogové vstupy a výstupy, S/PDIF, AES3, MIDI | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | 25. Zvukové karty - rychlost vzorkování převodníků, počet bitů zpracovávaných dat | |
− | + | 26. Rozdíl mezi CCD a CMOS | |
− | + | 27. Nosiče a úložiště dat | |
− | + | 28. Decimace, interpolace, antialiasingové a interpolační filtry. | |
+ | 29. Bluetooth. | ||
− | + | 30. Kodeky, kódování zvuku a obrazu. | |
− | + | 31. Srovnání možností FPGA a signálových procesorů, audioprocesory, grafické akcelerátory. | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + |
Aktuální verze z 14. 12. 2017, 09:27
Pokud je nějaká otázka související s tímto předmětem, na kterou byste rádi odpovídali u zkoušky, napište ji sem.
Otázky
1. K čemu slouží vertex a pixel shader ?
2. Jaký je rozdíl mezi sběrnicí a rozhraním?
3. Nevýhoda PCI sběrnice při zapojení více karet.
4. Jaký je hlavní rozdíl mezi PCI a PCI-e ?
5. Princip vytvoření barevného pixelu ze tři subpixelů R, G, B (teorie skládání barev, barevný metamerismus, ukládání a čtení dat subpixelů z paměti ).
6. Popis jednobitového (aproximačního) D/A převodníku.
7. Clustery: popis MPI a SGE.
8. Požadavky na HW a OS při tvorbě počítačového clusteru (požadavek na OS, požadavek na HDD, požadavek na RAMky...)
9. Popis DSP (výhody proti jiným mikroprocesorům, využití, výskyt).
10. Popis funkcí a specifických bloků DSP (Konvolunce, kruhový buffer, saturační aritmetika, FFT podpora, multiply accumulate).
11. Zesilovače Třída A (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)
12. Zesilovače Třída B (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)
13. Zesilovače Třída AB (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)
14. Zesilovače Třída C (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita) - nebude jako samostatná otázka
15. Zesilovače Třída D (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)
16. Popis zesilovačů tříd G a H.
17. Sběrnice - popis a základní parametry (PCI, PCI-e, PATA, ATAPI, SATA, SCSI, USB)
18. Rozhraní - popis a základní parametry (VGA, DVI, HDMI, Display Port)
19. Výhody a nevýhody sériového a paralelního přístupu ve sběrnicích (rušení a HandShaking)
20. GPU - popis základní architektury (řízení elementárních jader GPU, možnost zpracování jiných, než video dat).
21. K čemu slouží Command processor v GPU.
22. Ztrátové a bezeztrátové komprese (typy, principy kódování...)
23. Zvukové karty, frekvenční syntéza, wave table syntéza, A/D převodníky
24. Zvukové karty, analogové vstupy a výstupy, S/PDIF, AES3, MIDI
25. Zvukové karty - rychlost vzorkování převodníků, počet bitů zpracovávaných dat
26. Rozdíl mezi CCD a CMOS
27. Nosiče a úložiště dat
28. Decimace, interpolace, antialiasingové a interpolační filtry.
29. Bluetooth.
30. Kodeky, kódování zvuku a obrazu.
31. Srovnání možností FPGA a signálových procesorů, audioprocesory, grafické akcelerátory.