Otázky ke zkoušce

Z HPM wiki
Přejít na: navigace, hledání

Pokud je nějaká otázka související s tímto předmětem, na kterou byste rádi odpovídali u zkoušky, napište ji sem.

Otázky

1. K čemu slouží vertex a pixel shader ?

2. Jaký je rozdíl mezi sběrnicí a rozhraním?

3. Nevýhoda PCI sběrnice při zapojení více karet.

4. Jaký je hlavní rozdíl mezi PCI a PCI-e ?

5. Princip vytvoření barevného pixelu ze tři subpixelů R,G,B (teorie skládání barev, barevný metamerismus, ukládání a čtení dat subpixelů z paměti ).

6. Popis jednobitového(aproximačního) D/A převodníku.

7. Clustery: popis MPI a SGE.

8. Požadavky na HW a OS při tvorbě počítačového clusteru. (požadavek na OS, požadavek na HDD, požadavek na ramky... atd)

9. Popis DSP(výhody proti jiným mikroprocesorům, využití, výskyt).

10. Popis funkcí a specifických bloků DSP (Konvolunce,kruhový buffer, saturační aritmetika, FFT podpora, multiply accumulate).

11. Zesilovače Třída A (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)

12. Zesilovače Třída B (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)

13. Zesilovače Třída AB (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)

14. Zesilovače Třída C (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)

15. Zesilovače Třída D (pracovní bod, účinnost, vlastnosti zesílení - linearita)

16. Popis zesilovačů z tříd G a H.

17. Sběrnice - popis a základní parametry (PCI,PCI-e,PATA,ATAPI,SATA,SCSI)

18. Rozhraní - popis a základní parametry(USB, VGA, DVI, HDMI, display port)

19. Výhody a nevýhody Sériového a Paralelního přístupu ve sběrnicích(rušení a HandShaking)

20. GPU - popis základní architektury(řízení elementárních jader GPU, možnost zpracování jiných, než video dat).

21. K čemu slouží Comand processor v GPU.


Diskuze

Zitko J.--> pozn. Témata na otázky, jsem čerpal ze sešitu. Pokud se někomu dané otázky nelíbí, tak ať je upraví. Zastávám názoru, aby tyto otázky byly tématicky z látky, která byla probrána na přednáškách a cvičeních. Otázky z vlastních témat semestrálních prací bych sem nevkládal!

DOTAZY:

- Mám pocit, že máš moc volnýho času a chceš ho obětovat učení. Některý otázky mi přídou uplně mimo mísu (8,10,21). A jelikož si všechny ty otázky vymyslel, tak sem dej i odkazy z čeho se maj učit. Odpoveď ze sešitu neni odpověď.- Friťák

- Řekl bych, že má Tomáš celkem pravdu. třeba taková otázka 10 a 21...jestli na to má někdo odpověď tak to sem hodtě, pač to sme snad ani nedělali:-)

Zitko--> Všechny otázky jsou vytvořený z látky, která byla probrána na hodině. Cucat z prstu nic neumím, tzn. ani otázky na tento předmět bych z prstu nevytáhl. Místo toho, aby zde bylo napsáno "ok, dík že jsi ses něco napsal, těch 20 otázek když nemám, tak zkusím najít na googlu", tak tu citím trochu pokakánky:P Ještě se vrátím ke své větě, že to každý z Vás mohl upravit a s danými otázkami se ani nehlo "otazník". Proč jsem ty otázky vůbec dělal? --> je snad lepší to tu mít dřív a možnost se na to připravit, než čekat než se tu nějaké objeví a pak zjistit, že to jsou otázky, které opravdu možná ani nezazněly v hodině!!!


Vysvětlení: 21.comand processor -> processor v GPU, který řídí provoz elementárních jader v GPU grafické karty. 10. konvolunce pomocí FIR filtru(viz taky sms),saturační aritmetika(při přetečení tam hodí max hodnotu),multiply accumulate(instrukce pro násobení a následný součet), kruhový buffer(si snad dokážete představit), podpora FFT(rozložení dat do sloupců a konkrétní výběr dat, kdy při přetečení se carry odečítá obráceně, než je zvykem)

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Navigace
Nástroje