Uživatel:Krctomas

Z HPM wiki
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Osnova semestrální práce)
Řádka 1: Řádka 1:
Tomas Krc
+
=='''Morphological Anti-Aliasing'''==
  
Navrh na semestralku:
 
  
AMD - Morphological Anti-Aliasing
+
==='''Co je Aliasing'''===
  
http://visual-computing.intel-research.net/publications/papers/2009/mlaa/mlaa.pdf
 
  
http://sites.amd.com/us/game/technology/Pages/morphological-aa.aspx
+
Alias je vada v navzorkovaném obrazu (artefakt) způsobená podvzorkováním (porušením Shannonva vzorkovacího teorému). Aliasing je pojem pro vznik artefaktů v důsledku vzorkování. Podvzorkování způsobuje zobrazení vysokých frekvencí do nízkých a tak vznik vizuálně rušivých artefaktů.
  
http://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/19969-morphological-aa-alternativni-vyhlazovani
 
  
http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-6870-radeon-hd-6850-barts,2776-4.html
+
==='''Anti-aliasing'''===
 +
 
 +
 
 +
Anti-aliasing je proces, který zjednodušeně řečeno vyhlazuje hrany v obraze, neboli odstraňuje artefakty vzniklé aliasingem. V místě hrany vloží barevné hodnoty odpovídající průměru barev na jednotlivých stranách hrany. Jde tedy o jakési rozostření hran, v jehož důsledku ale mizí "digitální" ostrost.Viz:
 +
 
 +
 
 +
[[Soubor:Aliasing.jpg]]
 +
 
 +
 
 +
===='''Metody anti-aliasingu'''====
 +
 
 +
 
 +
* Oversampling (OSAA)- Zvětšení rozlišení obrazu v násobcích 2^n, přímo úměrné se zvýšením přesnosti.
 +
* Supersampling (SSAA)- Optimalizovaný Oversampling, počet pixelů je zmenšený na polovinu, nicméně kvalita zůstává téměř stejná.
 +
* Multisampling (MSAA)- stejná scéna je vykreslena dvakrát a oba obrazy jsou pak prolnuty s minimálním posunem (např. 0,5 pixelu) náhodně vybraným směrem.
 +
 
 +
 
 +
==='''Morphological Anti-Aliasing'''===
 +
 
 +
 
 +
Morphological Anti-Aliasing (MLAA) neboli morfologické vyhlazování je speciální filtr počítaný přes GPU, který se aplikuje až na vyrenderovaný snímek v paměti grafické karty těsně před odesláním na monitor. Morfologické vyhlazování musí už z principu fungovat vždy a všude. Zatímco MSAA se aplikuje jen na přechody hran, MLAA už z principu neví, kde přechody jsou, k dispozici má jen barevnou mapu. MLAA je tedy teoreticky vysoce kvalitní antialiasingový filtr aplikovaný na celý obraz
 +
 
 +
 
 +
==='''Zdroje'''===
 +
 
 +
 
 +
* http://visual-computing.intel-research.net/publications/papers/2009/mlaa/mlaa.pdf
 +
* http://sites.amd.com/us/game/technology/Pages/morphological-aa.aspx
 +
* http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-6870-radeon-hd-6850-barts,2776-4.html
 +
* http://www.svethardware.cz/art_doc-694B0E75F09B32BBC1256DD70074B6BA.html
 +
* http://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/19969-morphological-aa-alternativni-vyhlazovani

Verze z 22. 11. 2011, 19:32

Obsah

Morphological Anti-Aliasing

Co je Aliasing

Alias je vada v navzorkovaném obrazu (artefakt) způsobená podvzorkováním (porušením Shannonva vzorkovacího teorému). Aliasing je pojem pro vznik artefaktů v důsledku vzorkování. Podvzorkování způsobuje zobrazení vysokých frekvencí do nízkých a tak vznik vizuálně rušivých artefaktů.


Anti-aliasing

Anti-aliasing je proces, který zjednodušeně řečeno vyhlazuje hrany v obraze, neboli odstraňuje artefakty vzniklé aliasingem. V místě hrany vloží barevné hodnoty odpovídající průměru barev na jednotlivých stranách hrany. Jde tedy o jakési rozostření hran, v jehož důsledku ale mizí "digitální" ostrost.Viz:


Aliasing.jpg


Metody anti-aliasingu


Morphological Anti-Aliasing

Morphological Anti-Aliasing (MLAA) neboli morfologické vyhlazování je speciální filtr počítaný přes GPU, který se aplikuje až na vyrenderovaný snímek v paměti grafické karty těsně před odesláním na monitor. Morfologické vyhlazování musí už z principu fungovat vždy a všude. Zatímco MSAA se aplikuje jen na přechody hran, MLAA už z principu neví, kde přechody jsou, k dispozici má jen barevnou mapu. MLAA je tedy teoreticky vysoce kvalitní antialiasingový filtr aplikovaný na celý obraz


Zdroje

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Navigace
Nástroje